Saturday, October 29, 2011

Tangisan AL~QURAN..





**Sebagai barang perhiasan, mereka mempersolekkan aku...Namun mereka terus juga menyimpan aku...dan kadang-kadang mencium aku. **


Ketika perayaan mereka melaungkan ayat-ayatku, sewaktu sengketa mereka bersumpah atas nama aku.

Di atas rak-rak mereka menyimpan aku sehingga tiba pada perayaan atau sengketa yang lain bila mereka kembali memerlukan aku lagi.

Ya! Mereka membaca dan menghafalku, tapi sebagai perhiasan sajalah aku ini, tidak lebih daripada itu.

Perutusan dan peringatan daripada-Nya yang ku bawa tetap bersembunyi, tetap terbiar. Kazanah-Nya yang ku bawa tidak juga mereka sentuh.

Arenaku tetap terbentang gersang..dan tandus di mana dulunya menyemarak kegemilangan keagungan.

Perlaku mereka padaku memang biadap..begitu banyak yang boleh kuberi, tapi tiada siapa yang sudi menerimanya....***



~~~~~~Mahir-ul Qadri, sumber dipetik dari Nur 2010~~~~~~~






No comments: